Fortsätt till huvudinnehåll

Nya skidor - igen.

På eftermiddagsfikat på jobbet fick jag frågan om jag skulle till Intersport idag. Längdskidlandslagets vallabuss är på turné och idag har turen kommit till Luleå och Intersport på Storheden. Jag hade ingen aning om det i vanlig ordning. Klart jag bestämde mig för att åka dit!

Sagt och gjort. Åkte dit och imponerades av den gigantiska anläggningen på hjul. Jag fick se de stora längdskidstjärnornas uppsättningar skidor i sina ställ, bland annat Charlotte Kallas skidor. Arbetsplatserna och förvaringen var imponerande.

Naturligtvis så kunde jag ju inte låta bli att gå in i butiken för att titta lite. Drömma en smula. Det vet vi ju alla vad det innebär. Hann ju knappt fram till skidorna innan jag stod på bänken med en måttande och mätande skidexpert i Fischerkläder som sedan tryckte ett par fina skate-skidor av rätt mått och med rätt spann i handen på mig. Då vill man ju liksom inte lägga dem ifrån sig igen. Det vore ju tjänstefel.

Nu står de här i sitt hörn i extrarummet tillsammans med ett par nya stavar av skate-längd och väntar och längtar efter de beställda pjäxorna som ska dyka upp om en vecka. Nu väntar vi bara på lite snö också.

Kommentarer