Fortsätt till huvudinnehåll

"Ska bara" blir sena kvällar

Känner mig lurad. Alla andra säger att de köper skate-skidor för att slippa valla, så det gjorde jag också. Så varför stod jag i vallaboden hela kvällen igår?!! 

Efter jobbet blev det en tur med stackars sambon till Storheden och nyöppnade XXL och Intersport för att handa mer skidprylar. Han får utstå mycket i skidväg med tanke på att han är helt ointresserad av att åka längdskidor själv. Jag förstår inte hur jag kunde tro när jag började åka att jag bara skulle köpa ett par enkla skidor, pjäxor och stavar och ut och mysåka lite. En fästvalla på det så behöver jag inte krångla mer. Jo du, visst hörru! Den här sporten har definitivt kvalat in på kategorin materialsport för länge sedan.

Gårdagens inköp blev en Stav-väska på XXL för att slippa problemet med att stavarna spretar åt alla håll i bilen när jag försöker lasta i och ur saker. Nu ska det bli ordning och reda i lilla Golfen. Tyvärr säljer XXL inte Skigos vallor så det blev en tur till Intersport efter det för att fylla på med glidparaffin. Skigo är säkert varken bättre eller sämre än något annat märke med tanke på min skidåkning, men det är det märket jag började valla med och börjar lära mig använda. Då är det lika bra att fortsätta bygga på det lilla man kan. Köpte lite kallare/hårdare glidparaffin denna gång som jag kan ha som grund under "dagens" valla också. Är nyfiken på att testa lågflour (LF) istället för den billigare XC som jag använde mig av förra vintern så det var vad jag köpte denna gången.


Väl hemma blev jag bjuden på en välbehövlig middag och skulle sedan bara sickla av det paraffin som nya skidorna kom med. Kände att jag inte riktigt kunde stoppa där och att jag gärna preppar skidorna med lite eget paraffin. Tänk att man aldrig kan göra något lagom mycket. Hoppas det blev bra nu då.


Kommentarer