Fortsätt till huvudinnehåll

En alldeles egen kettlebell

Det knasigaste på hela julresans hemfärd på 135 mil var när vi med tio minuters marginal till stängningsdags på nyårsdagen lyckades passera HE Fitness i Stockholm och de hade öppet! På nyårsdagen av alla dagar, och precis när vi passerade! Vad är oddsen för det?

Jag fick äntligen tag på en sådan kettlebell som jag verkligen vill ha. En Competition kettlebell! Det finns inte att köpa i Luleå vad jag kan hitta i alla fall. Det fick bli en 12 kg denna gång. Vågade bara köpa en kettlebell (ville ha tre olika) och det var nog lika bra att det bara blev en när jag såg sambons min när jag kom släpandes på den till bilen som han väntade i. Han tyckte den var gigantisk. Han hade förväntat sig en i storlek med de vi hade sett på XXL, en sån där liten söt.

För att våga träna med den hemma utan att riskera att den landar nere hos grannen i lägenheten under om jag tappar den har jag köpt tre paket träningsmattor i pusselformat från XXL. Tappar kettlebellen gör man garanterat så det är lika bra att ha mattorna där från första början.


Kommentarer