Fortsätt till huvudinnehåll

Luleå bättre än Stockholm

Det är hur jag än vrider och vänder på det bara bäst att bo här i Luleå jämfört med Stockholm. Jag har hamnat rätt.

Det finns dock två saker som jag saknat här i Luleå. För det första saknar jag karateträningen. Jag hade ju ändå tränat ganska länge i klubben jag lämnade kvar i Stockholm och jag hade en del grejer med mig därifrån som jag ville fortsätta träna på. Tyvärr hittade jag ingen som tränade just det som jag vill göra här i Luleå.

Den andra grejen jag saknat är kaffekedjan Espresso House, men det är ju löst nu då de till slut ledsnat på mitt tjat och startar upp i Smedjan. Det är ju en vansinnig tur att jag inte jobbar inne i city, för då hade jag varit där och köpt kaffe varje dag.

Här är några saker som är bättre här än där jag bott förut:
* träningsmöjligheter på gym, större ytor med färre människor. Lägre träningspriser.
* träningsmöjligheter i naturen är obegränsade
* korta avstånd precis överallt
* ingen tunnelbaneträngsel
* snö på vintern
* skidanläggning för längdskidåkning som man tar sig till på 10 minuter från precis överallt
* välvårdade motionsspår
* bra ställen att köra off-road-hojar på
... och så där kan jag fortsätta i en evighet.

Passar mig alltså som handen i handsken. Det gäller bara att använda sig av allt detta så man inte missar allt det bra.

Kommentarer