Fortsätt till huvudinnehåll

Saker som kommit emellan

Saker jag vill göra:
* Åka rullskidor
* springa
* träna på gymmet.

Alla dessa konkreta saker, väl avgränsade och som jag vet hur man gör. Jag har all utrustning jag behöver. Det är jätteenkelt. Bara att köra igång.Varför slutade jag ens?

Saker som jag faktiskt gör:
* kör mc på Norrbottens grusvägar
* kör mc i skogen
* planerar befintliga mc-kurser
* drar igång nya mc-kurser
* underhåller, lagar och reparerar motorcyklarna (försöker i alla fall)
* tittar på serier
* äter godis och kakor
* dricker kaffe och läsk
* åker till caféer, och äter där ännu mer kakor och tårtbitar

Ja ni ser ju själva. Det finns viktiga saker som jag vill göra men inte "hinner med" för jag är ju så himla upptagen med.. .med... ja... någonting helt annat. Jag har väl kanske inte prioriterat enligt bättre vetande de senaste månaderna. Inte alls faktiskt.

Dåligt med träning har det blivit hur som helst. Håller på och laddar upp för bättring på den fronten. En vacker dag så lyckas jag. Några stackars gästspel i löparskorna har det blivit, även om det var väldigt få och ett besök på gymmet till det.

Ska jag vara riktigt ärlig så kanske jag inte riktigt haft energi för att fokusera på en omstart med träningen. Tappade liksom luften när jag upptäckte att en massa personer tänker sluta på jobbet och jag är kvar och ska pussla ihop en massa saker jag inte tycker att jag har koll på. Nya utmaningar helt enkelt.

Det har varit skönare att bara pallra sig hemåt efter jobbet och sjunka ner i soffan. Rätt som det är är det en ny dag och dags att pallra sig till jobbet igen. Att klämma in energi för träningspass har liksom krävt ännu mer energi, och det har jag inte känt att jag haft.

Nu är det i alla fall dags att sparka igång träningen igen och komma i form. Damma av träningsutrustning och kläder, och försöka hitta rätt på någon stackars övervintrad muskelfiber någonstans att försöka blåsa liv i. Försöka motionera fart på lungkapaciteten och syreupptagningen. Nu får det vara nog med det här. 

Kommentarer