Fortsätt till huvudinnehåll

Träningsmängd och tupplurar

Fredagen är här och två träningspass genomförda hittills denna vecka konstaterar jag. Det skulle varit tre men tisdagens kettlebellspass tog så hårt på kroppen så att onsdagens löpning blev en ofrivillig tupplur i soffan istället. Men så skönt det var då, precis vad jag behövde. Återhämtningen var så utdragen att det till och med gick ut över torsdagens kettlebellspass. Det blev genomfört men det krävdes mycket vilja då träningsvärken hade bitit sig fast hårt. Får bli löpning idag fredag.

Hade ju gärna sett att jag kunde hinna med tre pass löpning varje vecka, men om det ska vara så här med återhämtningen efter genomförda gympass får jag nog sikta på två löppass per vecka istället. Det kommer ta flera år innan jag tuggat mig igenom min träningsplan för löpningen men jag har ingen brådska.

Träna gör jag ju för att kroppen ska må bra. Två pass på gymmet, lite enduro och två pass med löpning kanske är nivån som gäller för mig just nu då. Hur det blir med planen när det blir kallt nog för att göra snö och långdskidåkningen kommer igång får vi väl se.

Kan ju bara konstatera att det finns mycket roligt att träna och begränsat med utrymme till det mellan återhämtningarna. Förutsätter någonstans att det blir annorlunda när jag varit igång ett tag och blir lite mer tränad i allmänhet. Då kanske det går att träna något oftare.

Kommentarer