Fortsätt till huvudinnehåll

Vecka 3 och ångande pinfärska älgspår

Vecka 3 började ju bra. Att jag sedan satte mig på flyget på fredagen och åkte till ett konferenscenter vid Arlanda och satt där i arbetsmöte till söndag eftermiddag, gjorde ju inte direkt att genomförda träningstimmar tickade in på träningskontot. Inte det minsta faktiskt. Inte en enda minut för att vara ärlig.

Löpning 2 pass
Ena passet var de 20 minutrarna på löpbandet före funktionella träningen på gymmet. Andra passet blev i ice-bugsen ute i 22 minusgrader iklädd mycket kläder och värmeväxlare. Vad skulle jag göra utan de skorna och värmeväxlaren? Ett pass till den veckan hade ju varit att föredra.

Funktionell träning 1 pass
Ett av två tänkta pass genomförda. Det gick å andra sidan mycket bra. Ett sådant pass man ska komma ihåg när man har en jobbig dag. Ibland fungerar det ju faktiskt, och det är för de passen man faktiskt tränar.

Längdskidor 1 pass
I kallaste laget med 27 minusgrader. Det var så kärvt så man fick staka i varje nedförsbacke. Första varvet var det väl frid och fröjd. Andra varvet kändes det också bra större delen av vägen för jag hade ju inte bråttom någonstans. Det var vackert ute och man åker ju ändå bara runt i skogen och kommer tillbaka till samma ställe. Tills jag såg spåren. Ångande pinfärska älgspår som korsade spåret på andra varvet. De var alltså inte där under första varvet. Då blev det genast lite mer bråttom. Två pass till hade ju varit trevligt att hinna med om jag inte hade rest bort och latat mig i slutet på veckan.

Att ta med framöver. Jag behöver ta mig tid att åtminstone genomföra ett kortare enklare gympass eller springa lite på eventuella resor och konferenser. Äta trerätters på kvällarna och fika hela dagarna och inte röra på sig alls är inte hållbart för mig. Värt att komma ihåg att tänka på är att däremot går det ju faktiskt riktigt bra att hålla igång träningen på hemmaplan nu. Det är jag väldigt glad över.

Kommentarer