Fortsätt till huvudinnehåll

Jobbar mot mitt huvudmål

En övergripande sak jag jobbar på vad gäller träningen är hur ofta jag tränar. Jag vill ha tränat i snitt 65% av dagarna som passerat. Jag tog en titt på dagarna i min träningsdagbok på nätet, utspritt över olika perioder tillbaka.

De senaste: 
  • 365 dagarna har jag tränat 32% av dagarna.
  • 90 dagarna har jag tränat 52% av dagarna.
  • 60 dagarna har jag tränat 53% av dagarna.
  • 30 dagarna har jag tränat 65% av dagarna.
Nu är jag alltså tillbaka där jag vill vara. Nu gäller det att behålla detta. Som det känns nu så är det fullt sjå att komma sig iväg så pass ofta, och det är ofta på gnällen att det inte blir av.

Kanske värt att analysera vad det målet innebär, vad som behöver fungera och vad som inte ska inträffa för ofta om detta ska gå vägen. Vi får se om jag lyckas eller om jag behöver justera målet.

När det fungerar är 
  • när jag har regelbundna rutiner då jag tränar vissa saker på förutbestämda dagar. 
  • att jag har en sambo som fixar mycket av maten. Overkligt lyxigt. 
  • att jag har en sambo som som tycker det är ok att jag bara sprätter iväg och tränar hipp som happ. 
  • när jag har matrutiner som fungerar för egen del, och en del planering krävs på den fronten.


Saker som gör att det inte går vägen är 
  • när konferenser och resor till och från tar upp hela helger.
  • när det dyker upp After-Work-middagar som kommer i vägen. 
  • när man inte orkar administrera tvättider med millimeterprecision.
  • när man inser att man ännu en gång inte har städat på länge, och behöver göra det innan man möter katterna i dörren med varsin väska packad med sina leksaker i färd med att flytta ut.

Sedan är det ju en fråga hur man förhåller sig till sitt mål olika perioder. Livet måste ju få ta plats och man måste ta sig tid att visa hur mycket människor omkring en betyder. Då kan man behöva justera sina mål ett tag. Känns ändå bra att kunna ha något att sikta mot dagar då det är jobbigt att ta sig iväg och träna.

Kommentarer