Fortsätt till huvudinnehåll

Mina två skidintervaller

Det gäller att hitta bra ställen att träna de saker man vill träna på. Peter på tisdags-kursen kom med två tips på intervaller som går att köra på skidor på Ormberget. Det bara måste jag testa.

Den ena börjar på stadion. Man åker uppför korta backen, nedför till långa backen och fortsätter uppför den. Från toppen tar man det lugnt ner igen. Då har man börjat lägre än man avslutar.

Den andra börjar uppe på branta, långa backen upp från gamla skidbron. Åk runt det som var konstsnöspåret tills man kommer runt till samma ställe.

Det känns som att jag har många idéer på hur jag ska kunna träna skate-åkningen. Frågan är hur jag ska få mig själv att ta mig tiden att göra det i den utsträckning jag vill. Finns ju så mycket jag vill göra!


Kommentarer