Fortsätt till huvudinnehåll

Träningsfest, tårtkalas och semeldag.

Denna vecka 6 är jag då tillbaka i träningsmängd igen. Både i fas med vart jag ska vara med årsmålet, och så har jag tränat in tid som saknades denna vecka. Jobbets hälsoutmaning hamnade prick rätt i schemat och jag kunde på något underligt vis gå på båda passen denna vecka. Jag har kommit väg ut i skidspåret flera gånger.

Längdskidor, 5 pass
Sista passet på tisdagskursen i skate. Kommer sakna den. Känns inte som att jag var i närheten av klar. Behöver nog boka in en PT-timme eller något när jag tränat en del på egen hand.
Onsdagsträningen var klassisk åkning, riktigt bra och rolig.
Hann till och med tre pass skidor på egen hand. Två skate och ett klassiskt. Mycket nöjd med det.

Gym, 2 pass
Båda passen hälsoutmaningen på jobbet. Ett Cardio cross pass och ett GRIT-pass. N var sjuk hela veckan så jag fick inget sällskap till funktionella träningen vi brukar göra. Passade på att åka mycket skidor denna vecka istället.

Löpning, Inget pass
Fick inte plats i schemat för alla skidpass som blev av. Ingen panik med det. Det går liksom på samma konto lite grann i mitt träningsschema. Hade inte hunnit återhämta mig tillräckligt om jag klämt in det också.


Av någon märklig anledning hakade mängden kakor, tårtor och bakelser med på den  här veckans träningsmängdökning.

Veckan har ju liksom innehållit årets semledag. Semlor är det bästa jag vet. All ytterligare info i ämnet är överflödig.

Detta hela kompletterades med att Ewa på jobbet har gått i pension och firats med tårta i veckan. Kan hända att det slank ner två bitar istället för en. Oklart hur det gick till. Tårtan stod efter firandet kvar några minuter, och det sammanföll med när mötet i samma lokal tog sin början. Det ena ledde till det andra. 

Utöver detta, ja som om det inte vore mer än nog som det var, så har ännu en person slutat på jobbet och firats av med kärleksmums.

På söndagen var det ju Alla hjärtans dag. Det vet ju alla, att då äter  jag choklad. Så är det bara. 


Att ta med till nästa vecka blir att behålla tillräcklig träningsmängd, äta mycket mindre mängd med tårtor och kakor och se till att genomföra ett eller två funktionella pass med Frejs upplägg.

Kommentarer