Fortsätt till huvudinnehåll

Vecka 20 och kampen om att komma tilbaka

Denna vecka 20 är ännu en vecka som jag försökt komma igång med träningen. Det är väl med lite blandat resultat. Behöver ju hitta nya rutiner, för alla som känner mig vet ju att jag bara får till träningen om jag har rutiner för det. Och om jag har rutiner för allt annat runt omkring som annars inkräktar. Och om inget oförutsett inträffar som vänder upp och ner på mina rutiner. Finns lite att jobba på där.

Löpning, 1 pass
Spontanpass sent onsdag kväll som gick bättre än förväntat. 

Dojopass, 2 pass
Började träningsveckan med säckträning och teknikträning. Detta var första gången jag tränade med säcken, som jag först gjorde översyn på. Plockade ur fyllningen och fettade in den på insidan. Bara det var ju ett brottningspass i sig, men vill så gärna ta hand om den. Blev erbjuden att köpa en mycket fin och bra säck av superbra kvalitet, som kommer leva i evigheter om man bara tar hand om den. Den är jag rädd om.

Hann också med ett andra pass denna vecka. Uppvärmning blev lite grundtekniker och skuggboxning i min egna lilla dojo. Sedan körde jag Paolos säckintervaller. följde upp det med lite Tabata i form av squats, burpees, mountainclimber, omvända plankan och armhävningar. 

Rullskidor, Inget pass
Måste hitta rätt på grejerna i huset, och framför allt hitta en bra runda med fin asfalt. Nu är det väl så att jag inte kan åka så långt varje pass om jag ska undvika att få ont i armbågar och annat. Kanske kan jag åka längs med byavägen fram och tillbaka en liten bit?

Flyttbestyren fortsätter, eller ja, att komma i ordning med allt. Snart så. Har lite pyssel jag vill fixa till med att vårrensa trädgården, diverse odling i pytte-miniformat, inköp av trädgårdsredskap, inredning av huset och fixa förvaring av saker. Snickra lite grejer till träningsrummet hade jag också tänkt göra. Allt sånt här drar lätt iväg i tid när man inte har grejerna på plats, och rutin på att bo i hus och med trädgård. Men roligt är det. Även om det blir lite knepigt med att komma ihåg att göra tid för träning mitt upp i alltihop.

Hojkursplaneringen är i full gång på kvällarna, och helgerna går allt som oftast åt till att genomföra kurserna. Roligt men lite synd att helgerna inte är längre så man hade hunnit träna lite mer också. Skulle gärna träna mycket utomhus och röra mig mer ute i naturen. Jag bor ju liksom mitt i den nu.
Denna helgen gick åt till att anordna heldagskurs både lördag och söndag. På lördagen blev det 10 grusiga och leriga extramil hojåkning på hemvägen, för att utforska lite spännande småvägar. Söndagen avslutades efter kursdag med ett två timmar långt styrelsemöte. Ingen träning alltså, men inget jag räknat med heller.

Att ta med till nästa vecka blir att kämpa vidare med att träningen ska bli av. Nu har jag ju lite tankar på säckintervaller så att jag kan slänga in något tungt säckpass lite då och då. Med tanke på vilken utvecklingspotential min kondition har, så orkar jag nog inte så länge på varje sådant träningspass. Logiskt sett borde det alltså inte stjäla så mycket tid att komma igång med träningen om man nu ska se det positivt.




Kommentarer